en blogg.

SOM RUBRIKEN SÄGER, EN BLOGG. VAD ÄR DET EGENTLIGEN? Drar mig en funderare såhär mitt i natten. Är en blogg bara något man har för att fånga uppmärksamheten av främmande människor? Eller är det en ren tankespridare, brainstorm-offer, ytlig, djup?! Ja, vad är den. Finns olika bloggar såklart - personliga bloggar, fotobloggar, gaybloggar, kändisbloggar... och ja, modebloggar, just. Är det mode-bloggarna som är ytliga? Mode. Det är ju ytligt. Eller? Och egentligen. Vad är min blogg för något, jämfört med de andras blogg. Skulle man definiera min blogg skulle det nog varken vara något av de tidigare nämnda alternativen, eller ja, inte ens jag kan sätta fingret på vad jag egentligen driver för blogg. En mix? Kanske. Och en blogg. När man har bloggat ett tag, som t.ex. jag, som har bloggat i ca 2 år. Vad händer med bloggen? Jag menar, gör man en återblick och checkar mitt första inlägg - tomt som satan! Inga märkvärdiga besökare, inga kommentarer & knappt något innehåll. Platt fall. Vad hände sen då? Jo, då började besökarna öka och jag fick en kommentar då och då. Och nu, idag. ENORMT besöksrekord de senaste dagarna, och över 100 kommentarer på ett enda inlägg. What? Bloggar man endast för att komma upp i antalet besökare och för att få flest kommentarer? Jo, kanske gör man det - och varför? Who knows. För två år sedan visste jag ingenting, såg ingen blogg som en "konkurrent". Men nu - kanske gör man det. Vadå, ska man inte blogga för nöjes skull och inte för publiciteten? Okej, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blir överlycklig när jag har fått ett par fler besökare eller råkar få extra många kommentarer på ett inlägg - som kanske ändå inte var SÅ intressant? Så, vad är det då en läsare fastnar för?

Okej, nu blev det väldigt förvirrande, men som sagt. Jag behövde skriva av mig det här. En blogg, det är fanimig ett mysterium. Det finns oändligt mycket bloggar. Och jag säger bara såhär, jag skulle inte klara mig utan min egen. Är stolt över den. Är jag också en blogg-maniac då? Är vi det? Det är ju inte så att vi behöver en blogg för att leva direkt, men kanske indirekt. Nåja, det kanske är som med skor & kläder. Vi behöver inte flera par av varje! Egentligen.

Hoppas ni orkar med att läsa, men ändå, text är inte riktigt min grej i bloggen, så tycker ni ska ta er tid att läsa och skriva en fundering om ni också har en? GODNATT BLOGG-MANIACS.


Kommentarer
Postat av: Therese

Svårt att säga... Jag har också funderat på det.

2009-06-16 @ 10:16:26
URL: http://vanillatea.webblogg.se/
Postat av: Anonym

oh thanks:) ha en fin tisdag!!

2009-06-16 @ 10:59:32
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: www.alexandrastyle.se

Bra inläggg, mycket intressant!



//



www.alexandrastyle.se

2009-06-21 @ 19:07:37
URL: http://www.alexandrastyle.se

Tjo, sötnos! Skriv av dig:

Vem är snyggingen?:
Kommer du tillbaka? Klicka här.

Mailadress? No need.:

Har du blogg? Skriv den här, så jag kan spana in dig:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0